Motivation

Innan när ni ofta frågade mig hur jag kunde vara så motiverad till att träna visste jag aldrig vad jag skulle svara för jag hade inget svar på det, utan motivationen fanns bara där och det kliade i kroppen bara jag tänkte på gymmet. Typ. Nu när jag själv har blivit lite lat och planerar att sparka igång mig själv ordentligt igen så försöker jag dagligen peppa mig själv! Nu har jag i princip bara kört igång idag (2 pass på gymmet) men detta är mina pepp och träningstips som jag använder mig av, som jag gärna delar med mig av till er nu!
❥ Träna på morgonen - det finns inget bättre sätt att starta sin dag på och du kommer må dubbelt så bra resten av dagen (och förresten, du har tid)
❥ Träning ska vara kul - för att motivationen ska existera måste man tycka det är roligt, hitta det roliga!
❥ Var bekväm i din träningsoutfit - att känna sig snygg och fräsch på gymmet gör mer än vad man tror (fräsch = dösvettig såklart!)
❥ En go jävla spellista - musik är något som kan väcka träningshumöret, uppdatera listan ofta med nya och gamla låtar
❥ Ha mål - tänk ut vad det är du vill åstadkomma med träningen. Tappa kilon? Minska omkretser? Ta före/efter bilder och mät dig för att sedan se skillnad
❥ Jämför dig aldrig med någon annan - du tränar med dig själv samt mot dig själv, den vars resultat du hela tiden du ska slå är dina egna
❥ Ha rätt inställning - istället för att tänka hur jäkla jobbigt det är under tiden du springer, le och tänk hur kul det är och hur duktig du är
❥ Drick mycket vatten - ha en vattenflaska med dig var du än går och drick lite då och då
❥ Skippa ursäkterna - det kommer alltid finnas något som kan komma imellan ditt träningsschema eller din diet. Receptet för att lyckas är att aldrig låta något komma emellan
❥ Tänk på känslan när du lyckats - när du är påväg att ge upp, tänk då hur bra du kommer må och hur stolt du kommer va när du kämpat dig igenom det
❥ Ha tålamod - du kommer inte se skillnad efter en dag, två dagar eller tre dagar, men sen så vips så ser du plötsligt skillnad på bilderna/måtten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0